Privacybeleid

Algemene informatie

Easyfence hecht veel belang aan het respecteren van de privacy van personen die haar online website www.easyfence.be (de 'Website') bezoeken, en meer in het algemeen, de privacy van personen die Easyfence voorzien van hun Persoonsgegevens (zoals hieronder gedefinieerd) in verband met een contact met haar merk ('U'). Dit Privacybeleid is van toepassing wanneer U Uw Persoonsgegevens aan Easyfence verstrekt en op elke verwerking die Easyfence op deze gegevens kan uitvoeren.

U stemt dus expliciet in met het gebruik van uw Persoonsgegevens in overeenstemming met dit privacybeleid, wanneer u een bestelling plaatst op de Website, een klantenaccount aanmaakt of deelneemt aan een wedstrijd; of wanneer u contact opneemt met onze klantenservice of ermee instemt om commerciële berichten van ons te ontvangen, en meer in het algemeen wanneer u surft op en/of verbinding maakt met onze Website, of op welke manier dan ook interactie hebt met Easyfence.

Easyfence behoudt zich het recht voor haar vertrouwelijkheidsbeleid op elk moment te wijzigen, in overeenstemming met de geldende wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens. In geval van wijziging wordt u via alle gepaste middelen op de hoogte gebracht.

 

Wie is de gegevensbeheerder en wat zijn onze verplichtingen?

Easyfence, met maatschappelijke zetel te Rue du Sûr Abri, 11, 7810 Maffle - België en ingeschreven bij de Carrefour Bank voor Ondernemingen onder het nummer BE 0781 972 032, is verantwoordelijk voor de verwerking van uw Persoonsgegevens.

Easyfence verbindt zich ertoe uw Persoonsgegevens veilig en in overeenstemming met de in België, Frankrijk en de Europese Unie geldende regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens ('Toepasselijke regelgeving') te verwerken, waaronder met name:

  • de Belgische wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens, gewijzigd door de wet van 11 december 1998;
  • de Franse Wet Bescherming Persoonsgegevens nr. 78-17 van 6 januari 1978, zoals gewijzigd, en alle aanpassingen daarvan;
  • Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens (de 'GDPR') en alle daaropvolgende teksten, met inbegrip van de uitvoeringsteksten;
  • teksten die zijn aangenomen binnen de Europese Unie en lokale wetten die van toepassing zijn op Persoonsgegevens, indien van toepassing;
  • teksten en besluiten van toezichthoudende autoriteiten, met name de Commission Nationale de l'Informatique et des Libertés (CNIL).

 

Om ervoor te zorgen dat de Toepasselijke regelgeving en de bepalingen van dit privacybeleid worden nageleefd, hebben we een functionaris voor gegevensbescherming aangesteld.

U kunt contact opnemen met deze contactpersoon voor vragen over uw Persoonsgegevens via het contactformulier en onder vermelding van de reden voor het contact: 'Persoonsgegevens'.

 

Welke persoonlijke gegevens verzamelen we?

De term "Persoonsgegevens" verwijst naar alle informatie over u die u direct of indirect persoonlijk identificeerbaar maakt.

Daarom verzamelen we :

  • je titel, achternaam en voornaam;
  • postadres en telefoonnummer;
  • e-mailadres;
  • creditcardnummers die worden verzameld op het moment van uw bestelling en verwerkt door onze bankserviceproviders die de betalingen beheren;
  • login en wachtwoord;
  • geboortedatum;
  • correspondentie per e-mail, per chat of via sociale netwerken, en/of telefoongesprekken met de klantenservice, evenals alle andere gegevens waarmee de commerciële relatie kan worden gecontroleerd;
  • cookies en andere tracers, met inbegrip van de gegevens die worden vermeld in de sectie COOKIESBEHEERBELEID, IP-adres en andere informatie waarmee u kunt worden geïdentificeerd en die u op elk moment aan ons beschikbaar stelt;
  • alle andere informatie die u identificeert en die u op elk moment aan ons beschikbaar stelt (via sociale netwerken, onze chat, enz.).

 

Als u verbinding maakt met onze Website met behulp van Facebook- of Google-verificatie, sturen we uw persoonlijke gegevens, afhankelijk van de keuzes die u hebt gemaakt via Facebook of Google, naar het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij Facebook of Google.

 

Wanneer verzamelen we uw persoonlijke gegevens?

Wij kunnen uw Persoonsgegevens verzamelen wanneer u :

  • bezoek de website;
  • inloggen of een klantenaccount aanmaken op de Website;
  • een bestelling plaatsen op de Website of per telefoon;
  • je bestelling retourneren;
  • abonneer u op de nieuwsbrief;
  • deelnemen aan een wedstrijd georganiseerd door ons of een van onze partners;
  • een klacht indienen, een vraag stellen of een opmerking plaatsen;
  • uw Persoonsgegevens op de Website of op enige andere wijze bekend te maken;
  • communiceren met Easyfence via de officiële sociale netwerken.

 

 

Waarom verzamelen we uw persoonlijke gegevens?

Wij kunnen uw Persoonsgegevens voor de volgende doeleinden verwerken:

  • Uitvoering van bestellingen die op de Website of telefonisch zijn geplaatst
  • Beheer van klantrelaties (telefoon, e-mail, chat), account aanmaken, bestellingen bijhouden, producten retourneren en terugbetalen
  • Afhandelen van klachten van klanten of productgerelateerde problemen (garantie)
  • Gestion des opérations de paiement et émission d'une facture
  • Leveringsactiviteiten beheren
  • Afhandelen van klachten of vragen over onze producten of ons merk
  • De klantenrekening beheren en verbeteren, met name door nieuwe functies of diensten voor te stellen
  • Gestion de la satisfaction client par l'intermédiaire d'évaluations clients sur les produits et sur la performance du service clients
  • Het opnemen van gesprekken tussen de klantenservice en de klant via telefoon of chat, met als doel de service te verbeteren
  • Opérations de statistiques, d'analyse, de sélection et de segmentation des clients afin d'améliorer la connaissance des clients
  • Website ontwikkeling en verbetering
  • Gestion des demandes liées à l'exercice de vos droits
  • Envoi d'offres commerciales ciblées concernant les produits et services existants ou nouveaux par voie électronique (par email, par notifications mobiles ou sur le Site Web, sur les réseaux sociaux, sur d'autres sites internet), par téléphone (appel & SMS)
  • gdpr.Mesure de fréquentation du Sites Web
  • Mise à disposition d'outils de partage sur les réseaux sociaux
  • Analyse van het gedrag van klanten op de Website en hun reacties op marketingcampagnes om producten en diensten te verbeteren en te personaliseren en om deze aan te bieden in de vorm van commerciële communicatie en/of reclame.

 

 

Nieuwsbrieven

Direct op de Website, wanneer u uw bestelling plaatst, kunt u zich abonneren op de Nieuwsbrief en er zo voor kiezen om regelmatig op de hoogte te worden gehouden van de aanbiedingen die op de Website worden aangeboden.

U kunt zich op elk gewenst moment uitschrijven door te klikken op de betreffende link onderaan elke nieuwsbrief of door het contactformulier te gebruiken.

 

Aan wie geven we uw persoonlijke gegevens door?

Wij kunnen uw Persoonsgegevens geheel of gedeeltelijk doorgeven aan de volgende entiteiten:

  • aan onze franchisenemers, licentiehouders en distributeurs, die uw Persoonlijke informatie uitsluitend mogen gebruiken om u informatie en commerciële aanbiedingen te sturen over bestaande of nieuwe Easyfence-producten, mits u hiervoor toestemming geeft;
  • aan bepaalde van onze dienstverleners die, namens ons en volgens onze instructies, uw persoonsgegevens verwerken om ons te helpen de volgende diensten te leveren:
    • Uitvoering van uw bestelling, inclusief voorbereiding en levering van uw producten
    • Veilige uitvoering van je betaling
    • Fraude bestrijden en onbetaalde bedragen terugvorderen
    • Commerciële prospectie-e-mails en mobiele meldingen versturen
    • Stockage de l'ensemble de vos Données Personnelles
    • Onze website personaliseren volgens uw affiniteiten
    • Beheer van chat, telefoongesprekken en eventuele opnames daarvan
    • Gestion de l'envoi des courriers postaux
    • Réalisation d'opérations de maintenance et de développement techniques du Site Web, et des systèmes d'information Easyfence
    • Klantbeoordelingen verzamelen
    • Analyse van uw gebruik van de Website, met het oog op verbetering van de kwaliteit en effectiviteit van de Website

 

Houd er rekening mee dat de entiteiten waaraan wij uw Persoonsgegevens doorgeven, gebonden zijn door een vertrouwelijkheidscontract en de toepasselijke regelgeving met betrekking tot de bescherming van uw Persoonsgegevens naleven.

 

Hoe garanderen we de veiligheid van uw gegevens?

We hebben interne procedures geïmplementeerd om de veiligheid van uw Persoonsgegevens te garanderen wanneer deze worden gebruikt, overgedragen of opgeslagen. We onderhouden de procedures ook om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de Toepasselijke regelgeving.

Deze veiligheidsprocedures omvatten

  • l'engagement de la part de nos prestataires et sous-traitants, lorsque nous avons recourt à leur service, notamment pour rendre le Site Web et son contenu disponibles pour vous, ou pour exécuter vos commandes (y compris les commandes passées par téléphone), du respect de leurs obligations contractuelles afin d'assurer une protection adéquate des Données Personnelles auxquelles ils ont accès;
  • la limitation de l'accès à vos Données Personnelles à des employés soumis à une obligation de confidentialité, et dont l'accès à vos Données Personnelles est nécessaire pour vous fournir des produits et services et/ou justifié dans le cadre de leurs attributions
  • de implementatie van voorzorgsmaatregelen om uw Persoonsgegevens te beschermen tegen vernietiging, verlies of wijziging, en om onbevoegde toegang tot uw Persoonsgegevens te voorkomen
  • opslag van uw Persoonsgegevens op servers die alle veiligheidsgaranties bieden. In overeenstemming met de Toepasselijke regelgeving worden gegevens bewaard gedurende de periodes die worden vermeld in het onderdeel Hoe lang worden uw persoonsgegevens bewaard? De hierboven vermelde perioden zijn niet langer dan de tijd die nodig is om de doeleinden te bereiken die zijn vermeld in de paragraaf Waarom verzamelen wij uw persoonsgegevens?

 

 

Wat zijn je rechten en hoe kun je ze uitoefenen?

In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving hebt u het recht om de volgende rechten uit te oefenen:

  • Le droit d'accès à vos données;
  • Het recht op rectificatie en verwijdering van uw gegevens (het recht om vergeten te worden);
  • Het recht om de verwerking van uw gegevens te beperken;
  • Het recht op overdraagbaarheid van uw gegevens;
  • Le droit d'opposition au traitement de vos données;
  • Het recht om richtlijnen op te stellen met betrekking tot het lot van uw gegevens na uw overlijden.

 

Afin d'exercer ces droits, vous pouvez nous contacter en utilisant l'un des moyens de communication suivants :

  • via het contactformulier;
  • par courrier postal, accompagné d'une copie d'un titre d'identité, à l'attention du Service Client, à l'adresse suivante : Easyfence, Rue du Sûr Abri, 11 à 7810 Maffle - Belgique.

 

Vous disposez également du droit d'introduire une réclamation auprès d'une autorité de contrôle compétente (CNIL).